CCOO denuncia que el canvi, aplicat al marge de la representació sindical, suposa un retrocés econòmic per als treballadors
La plantilla dels concessionaris Bymycar d'Esplugues de Llobregat i de Barcelona ha iniciat una vaga en defensa de les seves condicions salarials. La mobilització va començar divendres 30 de maig i s'ha prolongat durant tota la setmana amb aturades diàries de 9 a 13 hores, durant les quals els treballadors es concentren davant les instal·lacions de l'empresa.
El motiu del conflicte és la decisió unilateral de la direcció d'establir un nou sistema de primes i comissions, sense consultar ni negociar amb la representació sindical. Segons denuncia CCOO, aquest canvi comporta una pèrdua significativa d'ingressos per a la plantilla i suposa un pas enrere en els drets laborals adquirits.
El sindicat exigeix a l'empresa que rectifiqui i obri un procés de diàleg per restaurar les condicions salarials anteriors. «No es pot imposar un canvi d'aquesta magnitud sense seure a parlar amb qui representa els treballadors», defensen fonts sindicals, que reclamen una solució negociada al conflicte.
La vaga afecta l'activitat comercial dels concessionaris d'Esplugues i Barcelona, i els treballadors mantindran les mobilitzacions mentre la direcció no atengui les seves reivindicacions.
Foto: CCOO Baix Llobregat
