L’acord, tancat aquest dimecres a la nit, redueix un 20% la xifra inicial de 301 acomiadaments i obra 64 vacants de recol·locació interna
La direcció de Nestlé i els sindicats CCOO, UGT, USO i CSIF han tancat un principi d’acord per al procediment d’acomiadament col·lectiu que redueix de 301 a 242 el nombre de treballadors afectats a tot l’Estat. L’entesa, assolida a última hora de dimecres, serà sotmesa ara a la ratificació de la plantilla, prevista per aquest divendres.
Les oficines centrals d’Esplugues de Llobregat, on la multinacional suïssa té la seva seu espanyola, són un dels enclavaments més afectats pel procés, juntament amb les fàbriques de Girona i Reus. A més, l’empresa ha reconegut l’existència de 64 vacants que es podran cobrir prioritzant les persones afectades per l’expedient, de manera que l’impacte real es reduiria a 178 sortides —un 41% menys del que s’havia anunciat inicialment—.
L’acord estableix indemnitzacions de 45 dies per any treballat per als empleats menors de 54 anys, amb un màxim de 42 mensualitats i sense exigència d’antiguitat mínima. Per als majors de 63 anys, es fixa un pagament únic equivalent al 75% del salari en 18 mensualitats, amb un conveni especial amb la Seguretat Social.
A més, s’han pactat complements econòmics addicionals en funció de l’edat —que oscil·len entre els 10.000 i els 20.000 euros— i de l’antiguitat —d’entre 15.000 i 30.000 euros—. L’acord també preveu un pla de rendes per als treballadors de més edat i un programa de recol·locació externa.
Queden exclosos del procés els treballadors amb discapacitat igual o superior al 33%, les víctimes de violència de gènere, les famílies monoparentals i un dels dos cònjuges o parelles de fet en cas que ambdós treballin a la companyia.
A banda de les oficines d’Esplugues, l’ERE afecta les plantes de La Penilla (Cantàbria), Girona, Reus, Miajadas (Càceres), Pontecesures (Pontevedra) i Sebares (Astúries), així com les delegacions i centres de distribució de Madrid, Sevilla, Bilbao, Guadalajara, Las Palmas i Toledo. Nestlé compta amb 4.158 treballadors a Espanya, dels quals els 242 acomiadaments representen poc menys del 6% del total.
L’ajust s’emmarca en l’estratègia global d’estalvi de costos de Nestlé, que a l’octubre va anunciar un pla de 16.000 acomiadaments arreu del món en dos anys, impulsat per l’augment de costos, el canvi d’hàbits del consumidor i l’auge de la marca blanca.
Foto: elDiario.es / EFE
