La Biblioteca Pare Miquel d’Esplugues acull aquests dies, l’exposició pòstuma del nostre amic i pintor Francesc Anglí i Oliva, organitzada pel Cercle Artístic d’Esplugues i La Crònica de la vida d’Esplugues, que es va inaugurar el dia 6 de Juliol.
El total d’obres escollides per a aquest esdeveniment ronda la vintena, i algunes d’elles mai han estat exposades al gran públic.
L’exposició, que estarà oberta del 6 al 18 de Juliol, engloba l’obra d’aquest autor des dels seus inicis com a dibuixant fins a les seves últimes obres; hi podem trobar una mostra que acull dibuixos, olis, aquarel·les i alguna curiositat de la seva etapa experimental. Hi ha veritables joies que es tradueixen en un treball depurat i de gran valor artístic. Senzillament aquesta mostra és una immersió monogràfica, en profunditat, de la vida artística d’Anglí.
A la inauguració de l’esdeveniment va acudir un públic selecte i ansiós per retrobar-se amb les obres de l’autor.
Després de la intervenció de les autoritats locals, Maribel Aquilera Regidora de Cultura, així com membres de la família, i el president del CADE i comissari de l’exposició en Xavier Ribó que va donar una excel·lent explicació de les obres exposades, que ens va portar en profunditat a conèixer alguns dels trets i peculiaritats del treball creatiu d’aquest artista.
Francesc Anglí va ser un dels més destacats membres del Cercle Artístic i va deixar-nos una estela d’admiració i simpatia que perdura entre nosaltres. Aquesta exposició intenta ser un càlid homenatge pel que va aportar en vida a aquesta institució.
L’exhibició ha estat possible gràcies a la labor incansable dels membres del Cercle Artístic i el seu afany per plasmar i donar a conèixer al públic l’obra del nostre amic i gran artista Francesc Anglí i Oliva.
L’exposició es completa amb el catàleg que reuneix les obres de la mostra; l’edició del qual ha estat a càrrec d’en Manuel Goicoechea (Mago).