Una conferència de l’investigador cinematogràfic Salvador Juan enceta aquesta tarda el programa d’actes.
[Ajuntament] Esplugues obre aquesta tarda el programa d’actes de commemoració del 50è aniversari del naixement d’Esplugas City, el poblat de l’oest que durant aproximadament una dècada (1964-1972) va servir de pla- tó cinematogràfic a les produccions dels estudis catalans Balcázar, especialitzats en l’spaghetti western. L’investigador cinematogràfic Salvador Juan, coautor del llibre Más allá de Esplugas City, serà l’encarregat d’inaugurar la celebració amb una conferència a la Masoveria de Can Tinturé, a les 19 hores.
Aquest acte donarà el tret de sortida oficial a una commemoració que, a més, està fent-se sentir de manera transversal en moltes altres cites anuals del calendari festiu, cultural i educatiu de la ciutat: en la celebració del Carnestoltes, indis i vaquers van ser protagonistes de la rua pels carrers d’Esplugues; el Consell d’Infants està treballant aquest curs en el disseny d’una activitat relacionada amb l’efemèride; i els conta contes infan- tils a la Biblioteca Pare Miquel s’inspiraran, entre l’abril i el novembre, en les pel·lícules de cowboys.
El pròxim mes de maig començarà a rodar pels centres educatius, la Biblioteca, el Casal de Cultura Robert Brillas i altres dependències municipals l’exposició itinerant Esplugas City. La mostra, que difondrà entre la ciutadania la història d’aquesta Esplugues de cine de les dècades de 1960 i 1970, servirà de preludi de la gran festa que, el dissabte 28 de juny, se celebrarà al parc del Torrents, amb activitats infantils, tallers, jocs i un sopar popular que acabarà amb un concert i un ball country.
A l’estiu, la commemoració dels 50 anys d’Esplugas City arribarà també als casals Espluestiu i s’ha programat el cicle de cinema Esplugues western films, en què es projectaran alguns dels títols produïts a la ciutat, com ara Pistoleros de Arizona (que va inaugurar els estudis espluguencs el 1964), Una pistola para Ringo i ¡Viva Rancho!
La Festa Major, al setembre, serà el següent escenari dels actes commemoratius, amb un mercat medieval reconvertit per a l’ocasió en un poblat de l’oest americà i diferents activitats a l’espai Esplugas City.
El programa clourà al novembre amb un gran acte final.