La passió per la micologia torna a Esplugues
La XXXIII Exposició de Bolets se celebra aquest cap de setmana al Casal de Cultura Robert Brillas.

[Ajuntament] o només la primavera dóna suculents fruits. La tardor, tot i ser un preludi del mal temps, ens porta un dels ingredients més apreciats en la cuina tradicional catalana: els bolets. L’interès per ells no és merament gastronòmic. A Esplugues són el centre d’una de les activitats més emblemàtiques d’octubre: l’Exposició de Bolets, organitzada per l’Associació Amics de la Micologia d’Esplugues (AAME).

La mostra, que enguany arriba a la seva edició número 33, està formada pels exemplars recol·lectats per experts i socis de l’entitat. L’objectiu és aconseguir el màxim d’espècies possibles per a l’exposició, de manera que la recol·lecció es du a terme durant quatre dies en diversos llocs: la Garrotxa, el Gironès i el massís del Montseny.

L’exposició es podrà visitar durant el dissabte 22, de 10 a 18 hores, i el diumenge 23 d’octubre, de 10 a 14, al Casal de Cultura Robert Brillas. Així mateix, també hi haurà lloc per a la venda de productes.

En el marc d’aquesta iniciativa, l’Associació Amics de la Micologia també organitza cursos d’introducció a la identificació de bolets comestibles de Catalunya i de les principals espècies tòxiques. Aquest any, l’encarregat d’impartir-lo ha estat Enric Gràcia Barba, biòleg professional conegut pel gran públic arran de la seva participació al programa de TV3 Caçadors de bolets.

Dins de la Tardor Micològica, i al mateix Casal de Cultura Robert Brillas, es pot visitar l’exposició Bolets & Resina. Es tracta d’una mostra itinerant, que estarà a Esplugues fins al diumenge 23, integrada per una col·lecció fotogràfica, audiovisual i de figures de bolets en resina de Sergi Capmany i Tudela.

Noticia: esplugues.cat
Fotografia: esplugues.cat

 

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Basic data protection information: The processing responsible is Iban Salvador Martinez. Your data will be processed for gestionar i moderar els comentaris. The processing legitimation is the consent of the concerned party. Your data will be processed by Automattic Inc., EEUU to spam filtering. You have the right to access, rectify and delete the data, as well as other rights, as explained in the privacy policy.