El proper dissabte 28 d’abril tindrà lloc una nova edició d’uns dels actes més esperats a l’abril, el Gran Espectacle Musical La Llegenda de Sant Jordi, en la seva edició nº 17! Com és costum, l’acte tindrà lloc a les 20’30h al Parc Pou d’En Fèlix.
Tal i com en les edicions anteriors les veus dels personatges seran en directe, fet que comporta un esforç afegit a tots els actors i dansaires que hi participen. A més, hi tornarà a haver música també en directe, amb una formació de músics dirigits per en Sergi Sagristà.
Hi haurà un nou guió, amb noves escenes i coreografies, millores i novetats tècniques, amb participacions externes que de ben segur contribuiran a fer més espectacular aquesta posada en escena. Concretament, hi intervindran l’escola de dansa i arts escèniques A Escena, que juntament amb el Drac Fal·lera de la Colla de Geganters d’Esplugues, seran els grups convidats a l’espectacle de Sant Jordi.
També hi hauran novetats en l’escenografia, atrezzo i en el vestuari.
La llegenda es presenta amb un inici d’història espectacular però tenebrós. El Mal amenaça un tranquil reialme, en el que hi viu la Princesa, una jove i bella donzella, que també té problemes familiars. Tota la cort, servents,ballarines i altres, estaran al seu voltant.
L’espectacle de Sant Jordi és un acte que es prepara d’un any per l’altre, ja que normalment, quan acaba una representació ja es comencen a aplegar idees per a la propera. Constitueix un gran esforç per a l’entitat tant per les seves dimensions (en tots els aspectes) com pel repte d’oferir sempre novetats i per combinar-ho amb l’activitat quotidiana de l’esbart, dedicada a la dansa tradicional i de creació, i amb la seva agenda sempre farcida de ballades durant tot l’any.
Molts altres detalls i sorpreses es desvetllaran la nit de l’estrena. Com sempre, l’espectacle comptarà amb alta tecnologia tant per a l’àudio com en la il·luminació, pirotècnia i efectes especials els quals tindran un paper força destacat, mitjans que convertiran el Parc Pou d’En Fèlix en un espai divers i màgic en cada escena.
Serà, en paraules d’en Sergi Castro, creador i director de l’espectacle, «un viatge entre la foscor i la llum…ple d’entrebancs, problemes i adversitats que desenvocaran en un final inesperat i mai vist fins ara, i presentarà un retrat ben detallat dels diversos personatges i dels seus caràcters, amb els que tothom es pot identificar».
L’espectacle està programat per a ser representat a la pista vermella del parc, ja que és un espai de grans dimensions i gran capacitat per a tot el públic que hi assisteix. En cas de mal temps, l’acte es traslladaria a la pista coberta Conxita Udina del mateix parc on es pot representar amb total normalitat.
Algunes dades sobre la creació de l’espectacle de Sant Jordi:
– Més de 1500 hores de producció i edició de so.
– 5 Mesos per a la creació i revisió de la sinopsi argumental de l’espectacle.
– 3 Mesos per a la confecció del guió inicial i 15 dies per a la revisió del text i guió final.
– 5 Dies per a la preparació del projecte presentat a l’Ajuntament. – Més de 50 hores de dissenys de vestuari i escenografia.
– Més de 100 hores per a la creació de les coreografies dels balls.
– 3 Mesos d’assajos. – Més de 20 hores per a la creació d’alguns elements escenogràfics.
– 12 Hores per a enllestir el muntatge d’escenografia i atrezzo el dia de l’espectacle.
– Més de 150 hores per a la creació del vestuari.
– Creació de 2 guions : un artístic i l’altre tècnic.
– Més de 20 hores per a la creació del cartell, díptic i elements promocionals.
– Més de 30 hores d’investigació de la vida, costums, alimentació i vestuari a l’època medieval a Europa
– 15 Tècnics de llum, so, efectes especials i muntatge.
– 250 metres quadrats de telons.