La Parròquia de Sant Antoni acull aquest dissabte 15 de maig la projecció del treball d’El Salto, seguit d’un col·loqui obert a tota la ciutadania
Esplugues de Llobregat serà escenari aquest dissabte 15 de maig de la projecció del documental ‘Sal a la ferida’, una producció del mitjà El Salto que posa el focus en les conseqüències de l’activitat de la multinacional química israeliana ICL (Israel Chemical Limited) tant a Catalunya com a Palestina. La sessió, amb entrada lliure, tindrà lloc a les 19 hores a la Parròquia de Sant Antoni (carrer Verge de la Mercè, 67) i inclourà un col·loqui posterior per debatre el contingut del film amb les persones assistents.
El documental recull els testimonis directes de sis persones afectades per l’explotació minera d’ICL a la comarca del Bages, on la companyia opera una mina de potassa des de fa dècades a través de la seva filial ICL Iberia. Les denúncies se centren en la contaminació i salinització de la terra i l’aigua de la zona, així com en el desplaçament forçat de comunitats per permetre l’expansió de les extraccions.
Però la mirada del treball va més enllà del territori català. ‘Sal a la ferida’ connecta l’activitat d’ICL al Bages amb la seva presència a la conca del Mar Mort, situada a la Cisjordània ocupada, i documenta la implicació de l’empresa en el finançament del genocidi palestí mitjançant la venda i el transport d’armes. El film també dona veu a la resistència que s’està organitzant, amb la campanya Boicot ICL i la secció catalana del moviment BDS com a protagonistes.
La projecció a Esplugues s’emmarca en una gira de presentacions que el documental està fent per diversos municipis catalans. L’acte està organitzat per col·lectius locals compromesos amb la denúncia de les pràctiques d’ICL i la solidaritat amb el poble palestí.
Foto: El Salto
