Un estudi de l’Institut Metròpoli, encarregat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona, revela que l’excés de calor causa unes 1.000 morts anuals als 36 municipis metropolitans

L’excés de calor provoca una mitjana d’un miler de morts cada any en els 36 municipis que integren l’àrea metropolitana de Barcelona, segons un estudi de l’Institut Metròpoli encarregat per l’AMB. Diverses poblacions del Baix Llobregat, entre les quals Esplugues de Llobregat, Cornellà de Llobregat i Sant Boi de Llobregat, figuren entre les zones amb un impacte més sever.

L’estudi analitza la mortalitat vinculada a la calor entre el 15 de maig i el 15 d’octubre del període 2002-2022, i conclou que les temperatures elevades incrementen la mortalitat especialment en àrees densament urbanitzades. Per determinar la vulnerabilitat, l’Institut Metròpoli ha creat l’Índex de Vulnerabilitat al Canvi Climàtic (IVAC), que té en compte variables com la renda, la proporció de població major de 65 anys, la proximitat a espais verds i l’antiguitat del parc d’habitatges.

La població que resideix en zones amb un IVAC molt alt presenta increments significatius de mortalitat durant els episodis de calor extrema. A més de les tres ciutats del Baix Llobregat, l’estudi assenyala Barcelona, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet com els municipis més afectats.

L’agreujament de la situació climàtica en els darrers anys, amb onades de calor cada cop més freqüents i intenses, fa encara més urgent l’aplicació de polítiques d’adaptació adreçades a protegir la població quan les temperatures superen els 32 graus, com està passant precisament aquest mes de juliol a bona part del territori metropolità.

Foto: COPE / ElBaix.cat

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Información básica sobre protección de datos: El responsable del proceso es Iban Salvador Martinez. Tus datos serán tratados para gestionar i moderar els comentaris. La legitimación del tratamiento es por consentimiento del interesado. Tus datos serán tratados por Automattic Inc., EEUU para filtrar el spam. Tienes derecho a acceder, rectificar y cancelar los datos, así como otros derechos, como se explica en la política de privacidad.