El Síndic de Greuges demana solucions per al "problema real" de malnutrició infantil

20130829-215142.jpg

Veu «gairebé diabòlic» negar aquest fenomen quan existeixen polítiques públiques per abordar-lo

BARCELONA, 29 Ago. (EUROPA PRESS) – El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha afirmat aquest dijous al Parlament que Catalunya té un «problema real» de malnutrició infantil, pel que ha exigit solucionar els dèficits que tenen les polítiques públiques dissenyades per abordar aquest fenomen i ha demanat als diputats que siguin capaços de posar en marxa solucions.

En una compareixença davant de la Diputació Permanent per explicar l’informe que presentat a començaments d’agost –a petició de CiU i ERC i davant de la polèmica sorgida–, ha considerat «gairebé diabòlic» dubtar de l’existència d’aquest problema, ja que els organismes d’estadística, entitats socials i les mateixes administracions públiques porten mesos alertant sobre ell.

L’informe apunta que un mínim de 50.000 menors de 16 anys catalans pateixen problemes de malnutrició, entesa com la impossibilitat de seguir una dieta equilibrada per motius econòmics, i Ribó ha recordat que el 16,6% dels menors catalans viuen en una llar sense cap ingrés –respecte del 5,8% del 2008– i que fins a 10.000 d’ells viuen en famílies que van perdre el 2011 les ajudes pròpies de la renda mínima d’inserció (RMI).

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Basic data protection information: The processing responsible is Iban Salvador Martinez. Your data will be processed for gestionar i moderar els comentaris. The processing legitimation is the consent of the concerned party. Your data will be processed by Automattic Inc., EEUU to spam filtering. You have the right to access, rectify and delete the data, as well as other rights, as explained in the privacy policy.